رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

ستاره پرتغالی در صحبتهایی اعلام کرد که تلاش هواداران برای برآشفتن او با برزبان آوردن نام ستاره آرژانتینی، برروی او تاثیرگذار نیست

 

 

Cristiano Ronaldo - Real Madrid
 

 

- کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید در صحبتهایی اعلام کرده که فریاد نام لیونل مسی به نشانه حمایت از این ستاره آرژانتینی برروی بازی او تاثیری ندارد

در جریان بازی تیم ملی پرتغال مقابل قبرس در مرحله مقدماتی یورو2012 بود که تعدادی از هواداران با صدا کردن نام لیونل مسی که رقابت دیرینه ای با کریستیانو رونالدو دارد، سعی در عصبی کردن ستاره 26 ساله پرتغالی داشتند

بعد از آن در دیدار پلی آف یورو2012 پرتغال مقابل بوسنی و هرزگوین، رونالدو در فرودگاه بوسنی با فریادهای مشابهی مواجه شد و در جریان بازی هم مورد حمله نور لیزر قرار گرفت.

 

رونالدو اکنون و در آستانه دیدار تیمش مقابل دینامو زاگرب در مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانن اروپا،به خبرنگار تی .اف 1 گفت:« برایم فرقی نمی کند که هواداران آن ترانه ها و شعارها را سربدهند و یا ساکت باشند.این شعارها من را تحریک نمی کند و من را مجبور به تغییر شیوه بازی ام نمی کند.اصلا به این شعارها اهمیتی نمی دهم.»

رونالدو درادامه شانسش برای دریافت توپ طلای 2011 را رد کرد و به این نکته اشاره کرد که فقط برروی مسائل مرتبط با تیمش تمرکز کرده:« نمی دانم که آیا توپ طلا به من می رسد یا نه. رئال عملکرد خوبی دارد و من هم روزهای خوبی را پشت سرمی گذارم و تیم ملی کشورم هم به رقابتهای یوروراه یافته.پس من خوشحالم. کسب توپ طلا در اولویت من نیست و مرا نگران هم نمی کند.»

ستاره پرتغالی در بخش پایانی صحبتهایش اعلام کرد که اخبار منتشره در مورد احتمال انتقال او به پاری سن ژرمن صحت ندارم:« من می دانم که آنها تیم بزرگی هستند ولی من مادرید را ترک نی کنم.از این بابت مطمئنم.»

[ سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, ] [ 18:8 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

 

در این دیدار پربرخورد و تماشایی که با پیروزی 3-2 رئال به پایان رسید، سرمربی کهکشانی ها جنجالی شد اما این خبر نشریه اسپورت هم چندان قابل اتکا نیست

 
Valencia-Real Madrid, por la Liga BBVA
 
- نشریه کاتالانی اسپورت کاتالونیا ادعا کرد ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، در دیدار این هفته تیمش مقابل والنسیا، خوردی آلبا، بازیکن حریف را برای چندین بار دلقک خطاب کرد.
 در این دیدار پربرخورد و تماشایی که با پیروزی 3-2 رئال به پایان رسید، سرمربی کهکشانی ها بار دیگر گوشه هایی از رفتارهای عجیب و غریبش را به نمایش گذاشت و باز هم جنجال ساز شد.
او بعد از خطایی که آلبا روی مسوت اوزیل انجام داد، به شدت خشمگین شد و با این بازیکن درگیری لفظی پیدا کرد. نشریه کاتالانی ادعا کرده که در این درگیری سرمربی پرتغالی بازیکن حریف را دلقک خطاب کرد. مورینیو با داوید آلبدا، بازیکن باتجربه والنسیا، نیز درگیری پیدا کرده بود
[ سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, ] [ 18:5 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

جشن پیروزی در مستایا به یاد توقف رقیب سنتی در این ورزشگاه، در فینال فصل قبل جام حذفی اسپانیا برگزار شد

 

CL - Olympique Lyonnais v Real Madrid             - پس از پیروزی حماسی رئال مادرید در مستایا مقابل شاگردان اونای امری ، کهکشانی ها روحیه مضاعفی را برای کسب قهرمانی در سه جبهه یافته اند . شاگردان مورینیو این جشن را مقدمه جشن قهرمانی و پیروزی بر بارسا تلقی کردند و این امر شادی آن ها را چند برابر نمود .

کهکشانی ها معتقد هستند تیم آن ها در این فصل به مراتب از فصل قبل قوی تر شده است و فاصله آن ها با آبی اناری پوشان به صفر رسیده است . این امر از نتایج و سبک بازی شاگردان آقای خاص بسیار مشهود و قابل درک است . اختلاف امتیازی که مورینیو در این فصل با بارسا ایجاد کرده است در چند فصل اخیر بی سابقه بوده است و این امر نشان از قدرت یافتن کهکشانی ها است .

بسیاری بر این باورند که بارسا در این فصل نتوانسته آن چنان که باید اقتدار خود را به حریفان خود دیکته کند و همین امر باعث شد تا در چند بازی آن ها امتیازات حساسی را از دست بدهند .

بازیکنان رئال معتقدند گرچه ما نیز در دیدار با والنسیا در مستایا به مشکل برخوردیم ، اما در نهایت گره بازی را گشودیم و از شکست گریختیم ، اما بارسا در این دیدار به بن بست برخورد و فقط یک تساوی را در مستایا کسب کرد . این امر نشان از برتری رئال در این فصل دارد و خبر از قهرمانی رئال می دهد .

تیم مورینیو در این فصل متحول شده است و در حال شکستن تمامی رکورد های پپ گواردیولا و بارسا است . بی شک مورینیو در حال دیکته برتری خود بر گواردیولا و سایر مربیان جهان است .  

[ سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, ] [ 18:2 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

مسوت اوزیل: رئال مثل یک خانواده است

ملی پوش آلمانی معتقد است مورینیو جوی در رئال به وجود آورده که این تیم شبیه به یک خانواده شده است

 

 

Spanish Supercup: Real Madrid vs Barcelona: Mesut Özil, Angel Di Maria
 

– مسوت اوزیل هافبک آلمانی رئال مادرید در آستانه دیدار این تیم مقابل دیناموزاگرب در چارچول رقابتهای لیگ قهرمانان اعلام کرد مورینیو این تیم را شبیه به یک خانواده کرده که همه اعضای آن رابطه نردیکی با هم دارند.

اوزیل در گفتگو با خبرنگاران گفت:" ما شبیه یک خانواده کوچک هستیم. همه برای موفقیت تیم می جنگند و تمام توانشان را می گذارند. این انگیزه فوق العاده ای در بازیکنان ایجاد می کند."

رئال شنبه شب در دیداری حساس مقابل والنسیا به پیروزی سه بر دو رسید و اکنون خود را برای دیدار مقابل دیناموزاگرب در رقابتهای لیگ قهرمانان آماده می کند.

اوزیل در مورد این بازی می گوید:" دینامو زاگرب تیم دست و پا بسته ای نیست. آنها تصادفی به این مرحله نرسیده اند. نا در کرواسی مقابل انها به مشکل خوردیم اما امیدوارم در سانتیاگوبرنابئو آنها را شکست می دهیم."

[ دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:34 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

زارش ویژه؛درسهای نبرد مستایا / کاکا برگرد!

بازی والنسیا و تحت فشار قرار گرفتن شاگردان مورینیو در نیمه دوم ، تا حدی یادآور زمان هایی بود که بازی رئال در مقابل بارسا گره می خورد

 

 

Valencia-Real Madrid, por la Liga BBVA
 

 - در سومین دیدار از هفته سیزدهم لالیگا اسپانیا ، والنسیا در مستایا به مصاف تیم پرقدرت رئال مادرید رفت و در نهایت این بازی پر افت و خیز و پرجاشیه را با قبول شکستی تلخ به پایان رساند .

شادی مورینیو دلیل داشت!

سه امتیاز این بازی در حالی به شاگردان مورینیو تعلق گرفت ، که هیچ نمانده بود سولدادو با هتریک خود تمام معادلات تیم رئال مادرید را بر هم بزند ، اما شانس نیز با کهکشانی ها همراه بود و این چنین نشد . این پیروزی از دید مورینیو آنقدر شیرین بود که بعد از گل پیروزی بخش رونالدو آنچنان شادی خود را با کایه خون در کنار زمین تقسیم کرد .

شاید در اوایل نیمه اول خوش بین ترین هوادار والنسیا نیز فکر نمی کرد که شاگردان اونای امری در ادامه بازی عرصه را بر تیم رئال مادرید آنچنان تنگ کند که مورینیو ، یکی از متفکرترین و بزرگ ترین مربیان دنیا ، نیز با آن همه ستاره خود در زمین برای پایان بازی لحظه شماری کند .

رئال مادرید در حالی پای به این میدان گذاشت که سه بازیکن ارزشمند خود را در اختیار نداشت . فابیو کوئنترائو در حالی این بازی را از دست داد که در به تازگی در ترکیب رئال مادرید جا افتاده بود . او در دو بازی گذشته خود مقابل اوساسونا و رئال سوسیداد بسیار موثر بازی کرد و دو پاس منجر به گل نیز داد . رئال مادرید پیروزی یک بر صفر خود مقابل سوسیداد را مدیون پاس گل کوئنترائو می داند . با این حال در بازی مقابل والنسیا او غائب بود و مارسلو در ترکیب جای او را گرفت .

دیگر بازیکن بزرگ رئال که در دیدار با والنسیا غائب بود ، ستاره آرژانتینی مادریدی ها بود که در این فصل بسیار درخشان ظاهر شده است . دی ماریا که در این فصل از لالیگا رکورد دار پاس منجر به گل است ، او در 10 دیداری که برای رئال انجام داده است ، 10 پاس منجر به گل داده و 1 گل را نیز به ثمر رسانده است . دی ماریا از جمله بازیکنانی بود که در بازی با اوساسونا در دادن پاس گل هتریک کرد و نقش بسزایی را در آن برد پر گل ایفا نمود .

کاکا سومین غائب بزرگ رئال مادرید در این دیدار بود ، او که در این فصل به شدت آماده نشان داده است و به روزهای اوج خود بازگشت است ، در این دیدار به علت مصدومیت غائب بود . کاکا در این فصل در ده بازی برای رئال به میدان رفته است و 3 گل را نیز به ثمر رسانده است .

[foto de la noticia]

شادی عجیب مورینیو بعد از گل رونالدو نشانگر فشاری بود که او و تیمش در جهنم مستایا تحمل کردند

وقتی اوزیل ازکارافتاد

غیبت کاکا و دی ماریا باعث شد تا مورینیو در دیدار با والنسیا با چینش متفاوتی بازیکنان خود را راهی میدان کند . مورینیو در این دیدار لاسانا دیارا را در خط میانی به همراه ژاوی آلونسو و آربلوا به کار گرفت . اما تحرک بسیار بالای لاسانا دیارا در میانه های میدان فقط باعث برتری یک نیمه ای رئال مقابل والنسیا شد . اما تحرک بالا به هیچ وجه نتوانست جای خلاقیت را بگیرد و در این دیدار مورینیو به خوبی ارزش کاکا و دی ماریا را دریافت .

در نیمه دوم بود که این امر به خوبی اثبات شد ، در زمانیکه اونای امری توانست اندیشه های مورینیو را نقش بر آب کند و بازی را به خوبی کنترل کند و حتی تیم برتر نیز لقب بگیرد . امری به خوبی نقطه ضعف رئال مادرید را شناسایی کرد و قدرت رئال را خنثی کرد و در نیمه دوم توانست به شدت کهکشانی ها را تحت فشار قرار دهد و اگر اشتباه پاپلو ارناندس نبود ، کریستیانو رونالدو  گلی را به ثمر نمی رساند و رئال نیز سه امتیاز را از آن خود نمی کرد .

فقدان یک هافبک خلاق در میانه های میدان ، باعث شد تا رئال در مستایا در نیمه دوم به مشکل جدی برخورد کند . قرار گرفتن مسوت اوزیل در میان مهاجمان رئال نیز مزید بر علت شد تا رئال در نیمه دوم بازی کم فروغی را داشته باشد .کشیده شدن بازی به خشونت از سوی بازیکنان رئال نیز گواه بر این مدعاست که کهکشانی ها نتوانستند به خوبی بازی را اداره نمایند .

درسهای نبرد مستایا

بطور حتم نبرد مستایا برای شاگردان مورینیو پیامد های بسیار زیادی داشت . بازی والنسیا و تحت فشار قرار گرفتن شاگردان مورینیو در نیمه دوم ، تا حدی یادآور زمان هایی بود که بازی رئال در مقابل بارسا گره می خورد ، از همین رو مورینیو هم به خوبی می داند که اگر دیشب بارسا به جای والنسیا بازی می کرد خبری از پیروزی شاگردان او نبود ، حتی تساوی نیز می توانست برای آن ها تبدیل به حسرت گردد .

در هرصورت رئال قدرتمند این فصل ، یکی از سخت ترین بازی های این فصل خود را به هر ترتیبی بود به پایان برد ، اما تیمی که مدعی عنوان قهرمانی در لالیگا است ، باید بیش از این ها اقتدار داشته باشد .
 
[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:15 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

اوزیل: بازی کردن در رئال مثل بازی کردن در تیم ملی آلمان است

ستاره ترک تبار رئال از بودن در این تیم و حمایت هم تیمی هایش اظهار رضایت کرد

 

 

Mesut Özil, Real Madrid
 

- مسوت اوزیل، ستاره آلمانی رئال، بعد از پیروزی مقابل والنسیا در اننظار دیدار مقابل دینامو زاگرب در لیگ قهرمانان است.

رئالی ها شب گذشته در دیدار جنجالی و پربرخورد موفق شدند 3-2 والنسیا را شکست دهند.

رئالی ها در دیدار رفت به سختی و با نتیجه 1-0 حریف کروات را شکست دادند اما اوزیل معتقد است این بار کار ساده تری در پیش دارند، هرچند تیم حریف را دیت کم نمی گیرد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" آنها تیم مبارزه جویی هستند و با تمام وجود بازی می کنند. آنها شانسی در لیگ قهرمانان حضور پیدا نکرده اند.

آنها در دیدار رفت مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردند اما ما این بار در خانه بازی می کنیم، جایی که ما قوی تر هستیم. هدف ما پیروزی در این دیدار است.

ما تنها باید بازی خودمان را انجام بدهیم و اگر بتوانیم این کار را بکنیم، به سه امتیاز دست پیدا خواهیم کرد. ما در برنابئو حمایت هواداران مان را پشت سرمان داریم . هواداران ما فوق العاده هستند. آنها در تمام 20 دقیقه ما را تشویق می کنند. ما این فصل در همه دیدارهای خانگی مان پیروز شدیم. ما در دیدارهای خانگی با قدرت کامل بازی می کنیم.

ما مثل یک خانواده هستیم. این احساس فوق العاده ای است و باعث خوشحالی ماست زیرا به ما اعتماد به نفس می دهد و موفقیت هم به دنبال خواهد داشت. من حمایت تیم را کاملا احساس می کنم.

من اینجا همان طور بازی می کنم که در تیم ملی آلمان بازی می کنم و به همین دلیل اینجا خیلی راحت هستم و واقعا از بازی کردن لذت می برم."

[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:14 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

غیبت کاکا و کوئنترائو در دیدار مقابل والنسیا

کاکا در دیدار ماه گذشته تیمش مقابل رئال سوسیه داد دچار مصدومیت شد و آیتور کارانکا، کمک مربی رئال، تایید کرد که او نمی تواند در دیدار امشب در مستایا حضور داشته باشد

 

 

Kaka Real madrid - Getty
 

- کاکا و فابیو کوئنترائو، دو بازیکن تاثیر گذار این فصل رئال مادرید، نمی توانند تیم شان را در دیدار امشب مقابل والنسیا همراهی کنند.

کاکا در دیدار ماه گذشته تیمش مقابل رئال سوسیه داد دچار مصدومیت شد  و آیتور کارانکا، کمک مربی رئال، تایید کرد که او نمی تواند در دیدار امشب در مستایا حضور داشته باشد.

 کارانکا در گفتگو با خبرنگاران گفت:" او کاملا بهبود پیدا نکرده و به همین دلیل همراه تیم نخواهد بود. به نظر می رسید وضعیت او خوب باشد اما او قادر به بازی کردن نبود. اگرچه هیچ برخورد یا مصدومیتی نداشت."

کارانکا همچنین اعلام کرد کوئنترائو در دیدار پرتغال- بوسنی در مقدماتی یورو 2012 حضور پیدا کرد، در دیدار امشببه میدان نخواهد رفت.

به این ترتیب، مارسلو که به تازگی دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته، این فرصت را خواهد داشت که در سمت چپ خط دفاعی رئال به میدان برود.

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:59 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

رونالدو: رئال می تواند قهرمان این فصل لیگ قهرمانان اروپا شود

ستاره پرتغالی معتقد است که تیمش کیفیت و توانایی لازم برای قهرمانی در معتبرترین لیگ اروپا را داراست

 

 

Cristiano Ronaldo - Real Madrid

- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید معتقد است که تیمش می تواند در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا به عنوان قهرمانی برسد

رئال مادرید در حال حاضر و با ارائه یک نمایش تماشایی در دیدارهای مرحله گروهی، با کسب هر 12 امتیاز ممکن از 4 دیدار برگزار شده، صعود به مرحله حذفی را مسجل کرده است.

رونالدو معتقد است که تیمهای زیادی هستند که می توانند به منزله تهدید برای تیمش باشند ولی رئال توانایی قهرمانی در این رقابتها را دارد. آخرین سالی که رئال در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسیده بود، فصل 2-2001 بود.

رونالدو در صحبتهایی به رکورد گفت:« دراین تیم، انگیزه های زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد. رئال همیشه مدعی فتح این جایزه است ولی ما می دانیم که قهرمانی در این رقابتها کار خیلی سختی است.البته من فکر می کنم که قهرمانی برای ما ممکن است.»

رونالدو ادامه داد:« درمورد حریفانمان باید بگویم که حریفان ما همان حریف های همیشگی است: چلسی، بارسلونا، منچستریونایتد، میلان، اینتر و بایرن مونیخ»

ستاره پرتغالی که از سال 2009 در رئال توپ می زند به تمجید از شرایط کنونی تیمش پرداخته:« این بهترین رئالی است که از زمان آمدن من به این باشگاه دیده ام. ما در مسیر قهرمانی هستیم و باید به این افتخارات دست بیابیم. امیدوارم که بتوانیم به حرکتمان دراین مسیر ادامه دهیم تا در پایان بتوانیم به کارهایی که انجام دادیم، افتخار کنیم.می دانم که هواداران از عملکرد تیم ما تا به اینجای کار راضی هستند و این مهمترین چیز برای ماست.»

رونالدو در ادامه صحبتهایش گفت:« ارتباط خوب میان ما و هواداران است.ما خوب بازی می کنیم و تیم در شرایط خوبی است و این بازتاب انرژی و روحیه ای است که هواداران به ما می دهند.»

ستاره پرتغالی یکی از 23 بازیکنی است که نامش را درمیان 23 نامزد نهایی دریافت توپ طلای فیفا در سال 2011 می بیند. رونالدو دراین باره گفت:« من تنها برروی عملکردم در رئال تمرکز کرده ام و کسب این جایزه مرا نگران نکرده است. من می خواهم همچنان به خوب بازی کردنم ادامه دهم.پاس گل بدهم و گلزنی کنم تا بتوانیم به صدرنشینی مان ادامه دهیم.من تمرکزم را روی این موضوع گذاشته ام.»

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 12:55 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

گزارش روز : رونالدو یا مسی ؟ / توپ طلای فیفا2011 در ویترین افتخارات مرد پرتغالی خواهد بود یا مرد آرژانتینی؟

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم

 

 

arabic edition wallpaper: messi vs ronaldo , real madrid vs barcelona
 

- این روزها مهمترین بحثی که در میان علاقه مندان فوتبال در جریان است ، بدون تردید بحث رقابت رونالدو و مسی برای بدست آوردن توپ طلا است . وجود این دو بازیکن در دو تیم پر هوادار رئال مادرید و بارسلونا نیز مزید بر علت شده است و باعث شده است که حساسیت رقابت این دو بازیکن دو چندان شود . بی شک این امر کار قضاوت را نیز برای مسئولان فیفا سخت تر خواهد کرد .

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای کوتاه و مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم . هرچند قضاوت در این باره بر عهده صاحب نظران است و نظر ما صرفا بر اساس نتایج و آماری است که از این دو بازیکن در اختیار داریم .

کریستیانو رونالدو

این مرد پرتغالی یکی از بازیکنانی است که بدون هیچ اغراقی در تاریخ فوتبال هیچ گاه فراموش نخواهد شد و تمامی فوتبال دوستان نام او و گل های زیبای او را به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد . رونالدو یکی از بازیکنانی است که شاید در عصر خود کم نظیر و شاید بی نظیر باشد .

آمار خیره کننده گلزنی رونالدو در لالیگا در فصل 2011-2010 بی شک مهمترین اتفاقی بود که رونالدو موفق به انجام آن در سال 2011 شد . در فصل قبل لالیگای اسپانیا ، رونالدو تاریخ ساز شد و توانست تمامی رکوردهای گلزنی را جابجا کند و حتی رکورد جدیدی را نیز توانست به نام خود ثبت نماید . رونالدو با 40 گلی که در 34 دیدار برای رئال مادرید به ثمر رساند ، علاوه بر آنکه توانست رکورد تلمو ساررا و اوگو سانچس را که هر دو 38 گل را به ترتیب در 30 و 35 دیدار به ثمر رسانده بودند ، شکست ، توانست نام خود را به عنوان تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال ثبت کند که در یک فصل 40 گل یا بیشتر را برای تیمش به ثمر رسانده است .

جالب است بدانید مسی در این زمینه از رونالدو عقب است ، زیرا او در 33 بازی که برای بارسلونا در لالیگا انجام داد توانست فقط 31 گل را به ثمر برساند . از همین رو بود که جایزه  کفش طلا به رونالدو پرتغالی رسید .

رونالدو در فصل قبل به نوعی آقای گل جام حذفی نیز بود ، رونالدو در هشت دیدار هفت گل را برای رئال مادرید به ثمر رساند . یکی از این هفت گل ارزش بسیار فراوانی برای رونالدو داشت و بی شک یک از خاطر انگیزترین گل های او برای رئال بوده است . رونالدو در فینال جام حذفی با تک گلی که به بارسلونا زد توانست رئال را بعد از دوسال صاحب یک جام نماید ، از طرف دیگر به حسرت 18 ساله رئال مادرید برای قهرمانی در جام حذفی  پایان دهد .

رونالدو در فصل قبل آقای هت تریک لالیگا نیز لقب گرفت و با شش هتریکی که در لا لیگا انجام داد در تاریخ لالیگا جاودانه شد . هرچند به نظر می رسد این فصل شاهد رکورد بالاتری از رونالدو باشیم .

لازم به ذکر است که کریستیانو رونالدو پس از آقای گلی در اسپانیا ، به تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال مبدل شد که توانسته در دو لیگ معتبر دنیا موفق به کسب عنوان آقای گلی شود .

آقای گل لالیگا در فصل قبل موفق به کسب جایزه پی چی چی (آقای گل ) از سوی روزنامه ورزشی مارکای اسپانیا نیز شد .

اگر نگاهی به بازی های ملی کریس نیز بیندازیم متوجه خواهیم شد که او در تیم ملی نیز در سال 2011 بسیار موفق ظاهر شده و در 9 بازی هفت گل را به ثمر رسانده است و یکی از چهره های بسیار تاثیر گذار در صعود تیم ملی پرتغال به یورو 2012 بود .

شاید اگر رونالدو به همراه رئال می توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند ، دیگر هیچ گونه استرسی را از بابت توپ طلای اروپا نداشت و این جایزه ارزشمند را در دستان خود می دید . اما کمبود افتخارات تیمی باعث شده است تا رونالدو کمی در سایه مسی قرار گیرد . زیرا این روزها همه غافل از درخشش چابی  و اینیستا ، پیروزی های اخیر بارسلونا را به نام مسی و گواردیولا می نویسند و این امر باعث شده است تا مسی بیش از آنچه که هست نمایان و جلوه گر شود .

لیونل مسی  

مسی ستاره 24 ساله آرژانتینی تیم بارسلونا یکی از نوابغ دنیای فوتبال است که بدون تردید پله و مارادونا نیز به درخشش ها و جلوه گری های او در فوتبال مدرن امروز غبطه خواهند خورد . اما برای مسی بیش از آنکه رقابت با پله و مارادونا جالب باشد ، رقابت با رونالدو پرتغالی جالب و شگفت انگیز است . بازیکنی که در لالیگا حریف اوست ، در لیگ قهرمانان رقیب اوست ، در کسب عناوین و افتخارات فوتبال روز دنیا رقیب اوست ، بازیکنی که دائما با او قیاس می شود و گاه و بی گاه گوی سبقت را از او می دزدد و پیش تازی می کند .

این ستاره آرژانتینی در فصل قبل باوجود آنکه در گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا از رونالدو پیشی گرفت و توانست در 13 دیدار 12 گل را به ثمر برساند ، اما در مجموع نتوانست بیش از رونالدو گلزنی کند و هردو آن ها در این فصل در کلیه رقابت ها 53 گل را برای تیمشان به ثمر رساندند .

مسی در جریان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 ، توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند و به لطف قهرمانی بارسلونا در این جام توانست به عنوان بازیکن جام لقب بگیرد . هرچند نباید از این نکته غافل شویم که مسی نقش به سزایی در قهرمانی بارسلونا در این دوره از لیگ قهرمانان داشت .

عنوان برترین بازیکن اروپا در سال 2011 ، لیونل مسی لقب گرفت تا این بازیکن به نوعی مزد زحمات و درخشش های خود در تیم بارسلونا را بگیرد و تا حدی گوی سبقت را رونالدو بدزدد و نشان دهد که شایستگی های او برای کسب عنوان توپ طلا بیشتر است .

در رقابت های کوپا دل ری (جام حذفی) اسپانیا ، مسی نیز همانند رونالدو هفت گل را به ثمر رساند و آقای گل شد . هرچند قهرمانی در این جام به رئال رسید تا بارسلونا نتواند سه گانه دیگری را فتح نماید .

یکی از آمارهایی که بررسی آن بیش از پیش نبوغ مسی را به رخ خواهد کشید ، شمار پاس های منجر به گلی است که این بازیکن می دهد . این امر جدا از امر گلزنی نشان از آمادگی بالای ذهنی یک مهاجم دارد که می تواند دیگر بازیکنان را نیز در موقعیت گل قرار دهد . مسی در فصل قبل لا لیگا موفق شد 18 پاس منجر به گل دهد . در صورتیکه رونالدو فقط 10 بار موفق به دادن پاس منجر به گل شد . هر چند بد نیست بدانیم در این فصل آنخل دی ماریا در 12 هفته گذشته از لالیگا 10 پاس گل را داده است و به نظر می رسد رکورد فصل قبل مسی را جابجا خواهد کرد .

با همه این موارد کسب دو عنوان قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمان اروپا ، ارزش فوق العاده ای برای مسی داشته و خواهد داشت و به نوعی زمینه ساز شد تا درخشش های مسی بیش از پیش به چشم آیند و این ستاره بیش از رقیبان خود جلوه نماید . همین امر نیز تاثیر بسزایی در کسب توپ طلای فیفا توسط مسی خواهد داشت .

تنها نکته منفی در کارنامه مسی آمار ناامید کننده مسی در بازی های ملی است ، او در 13 دیدار ملی در سال 2011  فقط چهار بار موفق به گلزنی شده است . اما نباید از این امر نیز غافل شویم که او علی رغم آمار ضعیف در گلزنی توانسته 10 بار پاس منجر به گل دهد ، که از این حیث می تواند بار دیگر نبوغ خود را به رخ بکشد . اما به هر ترتیب او در بازی های ملی فروغ خاصی ندارد و در حد نام خود ظاهر نشده است .

یکی از برتری هایی که لیونل مسی نسبت به رونالدو دارد ، این است که مسی در بازی های حساسی همچون ال کلاسیکو نیز موفق به گلزنی های مکرر شده است و اختلاف بسیار زیادی را با رونالدو دارد .

با همه این موارد ، انتخاب یکی از این دو بازیکن به عنوان برترین بازیکن سال ، کار بسیاری دشواری خواهد بود چون هرکدام از این دو ستاره توانایی هایی را دارند که زیبایی های فوتبال را چند برابر کرده است . اما در نهایت یکی از این دو بازیکن سال خواهند بود ، که در این میان به نظر می رسد شانس مسی برای کسب این عنوان بیشتر می باشد چون بازی درخشان و زیبایی مسی در بارسلونا وقتی همراه با نتیجه گیری تیم می شود ، چهره درخشان تری را از بازیکن ارائه می دهد و همین امر نیز باعث شده است تا مسی برتری نسبی را بر رونالدو داشته باشد . از طرف دیگر نبوغ مسی و توانایی تکنیکی بالای او باعث شده است تا درخشش های چابی  و اینیستا که زمینه ساز ظهور خلاقیت های او می شوند در سایه قرار گیرند و دیده نشوند و یا اینکه این مسی به تنهایی مرد شماره یک بارسا لقب گیرد ، این امر باعث جلوه گری بیش از حد مسی شده است و این امر در برتری او نسبت به رونالدو تاثیر زیادی دارد .

رونالدو با وجود آنکه آقای گل لالیگا و اروپا شد و توانست کفش طلا را به خود اختصاص دهد ، کمبود افتخارات تیمی تنها عاملی است که باعث شده است او در سایه مسی قرار گیرد . هرچند در سال 2011 درخشش فوق العاده ای را در  رئال مادرید داشت و بسیار با انگیزه نشان داد ، اما یادمان نرود که فوتبال یک بازی گروهی است و یکی از ویژگی هایی که باعث برتری یک بازیکن بر دیگری می شود تاثیرگذاری او بر تیم است . هرچند رونالدو تاثیر بی نظیری را بر رئال داشت اما در هرصورت رئال نه فاتح لالیگا بود و نه فاتح لیگ قهرمانان و این امر خود در کارنامه یک بازیکن یک ضعف به حساب می آید آن هم برای بازیکنی که ستاره تیم است و تمام چشم ها به سوی اوست

[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 12:52 ] [ یاسر شایان ]

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 صفحه بعد

پیش بازی والنسیا – رئال مادرید؛ سفر به مستایای خاطره انگیز

شاگردان مورینیو به دنبال تکرار نمایش خوب فصل گذشته شان مقابل والنسیا که بابرد 3-6 مادریدی ها درخارج ازخانه همراه بود هستند

 

 

CL - Olympique Lyonnais v Real Madrid
 
ترکیب احتمالی

والنسیا


گوایتا
میگل, روئیس,رامی, آلبا
توپال, کاستا
ارناندس, پیاتی, متیو
سولدادو

 
رئال مادرید


 
کاسیاس
آربلوا, راموس,په په, مارسلو
ژابی آلونسو, شاهین
دی ماریا, اوزیل,رونالدو
بنزما


این بازی درحالی آغاز می شود که رونالدو و آربلوا تا قبل از آغاز این مسابقه از شرایط فیزیکی شان مطمئن نبودند.هر دوی این بازیکنان در اردوی تیمهای ملی کشورهایشان با مصدومیت مواجه شدند و البته انتظار می رود تا هردوی آنها در دیدار شنبه شب در ترکیب اصلی رئال قرار بگیرند.

این درحالی است که آنخل دی ماریا به خاطر مصدومیت از ناحیه زانو برای یک ماه از میادین ورزشی به دور خواهد بود و احتمالا کاکا در ترکیب فیکس رئال به میدان خواهد رفت و اوزیل در سمت راست او قرار خواهد گرفت

بازیکنانی مثل ریکاردو کاروالیو و فابیو کوئنترائو بعد از رهایی از بند مصدومیت به ترکیب رئال بازگشته اند و البته انتظار می رود که هر دویشان بازی را از روی نیمکت آغاز کند. مارسلو هم از بند مصدومیت رها شده و نوری شاهین هم ممکن است اولین بازی اش به عنوان بازیکن فیکس رئال را تجربه کند

 

از سوی دیگر والنسیا دراین بازی سرخیو کانالس را که به صورت قرضی از رئال به این تیم منتقل شده بود را در اختیار نخواهد داشت.کانالس با مصدومیتی شدید بخش عمده ای از دیدارهای این فصل را از دست می دهد. آنها اور بانگا و مادورو را نیز دراختیار نخواهند داشت

این درحالی است که جوناس، با وجود دو گلی که برای تیم ملی برزیل به ثمررسانده، برای والنسیا نیمکت نشین خواهد بود و پابلو پیاتی گزینه مناسبی برای بازی کردن پشت سرروبرتو سولدادو است. پابلو ارناندس هم در بال راست والنسیا حضور خواهد داشت.



آیا می دانستید؟

* والنسیا در هر سه دیدار اخیرش در لالیگا مقابل رئال شکست خورده.آخرین شکست آنها شکست 3-6 مقابل مادریدی ها در آخرین مصاف دو تیم در ماه آوریل بود

*در 4 دیدار اخیر دو تیم در مستایا،23 گل رد و بدل شده است

*والنسیا دررقابتهای این فصل لالیگا در خانه شکست ناپذیر بوده وبه 4 برد و2 تساوی در دیدارهای خانگی این فصلش دست یافته

*رئال به دنبال کسب هشتمین برد پیاپی اش در لالیگاست.آنها پیش از این در هفت بازی به پیروزی رسیده بودند و هشتمین برد متوالی می تواند بهترین رکورد بردهای متوالی رئال از زمان روی کارآمدن مورینیو دراین تیم درسال 2010 باشد

*رئالی ها در پایان هفته یازدهم این رقابتها 39 گل به ثمر رسانده اند که این دومین تیم برتر تاریخ رئال در زمینه گلزنی است. رئال فصل 1-1950 در پایان هفته یازدهم، 42 به ثمر رسانده بود

*ایگواین در هفت دیداری که مقابل والنسیا برگزار کرده، هفت گل به ثمر رسانده است.

[ جمعه 27 آبان 1390برچسب:, ] [ 18:12 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید